Terug

Event ‘De zin en onzin van sociale media’

8 maart 2011 Aanvang: 12:30 uur

LVT PR

Skillcity en LVT PR organiseren een middag vol praktische en direct toepasbare tips voor jouw organisatie

Er wordt veel gepraat over de mogelijkheden van de inzet van sociale media en andere nieuwe media voor bedrijven en organisaties. In talloze lezingen, trainingen en workshops komen uiteenlopende visies, programma’s, tools en platformen aan bod. Maar waar, hoe en met wie moet je nu eigenlijk beginnen? Dit event is bedoeld voor meer of minder ervaren gebruikers van sociale media.

Skillcity en participant LVT PR nodigen je op 8 maart uit voor een bijeenkomst met een alternatieve aanpak. Een bijeenkomst die je niet alleen leert wat de sociale media voor jouw organisatie kunnen betekenen, maar die je vooral voorziet van praktische en direct toepasbare informatie. Je krijgt een 360 graden inventarisatie van jouw aanwezigheid op internet en krijgt antwoorden op vragen over jouw specifieke situatie. We kijken naar jouw persoonlijke digitale voetafdruk en die van je bedrijf. Verhalen en voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van je concullega’s vormen hierbij de leidraad. Het doel is dat je aan het eind van de middag de zin en de onzin van sociale media voor jouw organisatie van elkaar kunt onderscheiden.

Programma:

12.30 – 13.00: Inloop. Broodjes staan klaar.

13.00 – 14.00: Inleiding

Welkom, algemene introductie en uitleg over het programma. In een uur zullen we de aanleiding voor deze middag met je doornemen, om vervolgens vanuit een helikoptervisie in te gaan op sociale media in de dagelijkse praktijk. Dit doen we in de vorm van vier verschillende workshops.

14.00 – 17.00: Workshops

Je kiest zelf welke drie van de vier interactieve workshops je wilt volgen. De workshops zijn in kleine groepen van max. vier personen. Hierdoor is er voldoende ruimte voor interactie en het stellen van vragen. Bovendien kunnen we op deze manier dieper ingaan op jouw situatie.

1. De zin en onzin van Twitter en Facebook
Het is een veelgehoorde kreet: ‘ik moet iets met Twitter en Facebook’. Maar is dit wel zo? Past het wel bij jouw organisatie? En waarom zou je er wel of niet in moeten stappen? Deze sessie zit vol met praktische tips over hoe je deze media integreert in je PR- en communicatiestrategie.

2. Haal het maximale uit jouw website
De ontwikkeling van digitale media biedt nieuwe kansen en bedreigingen voor de corporate website. Wij willen samen met jou gaan kijken wat dat voor jouw website kan betekenen. Hoe kun je sociale media integreren in de corporate website? En hoe zorg je er op een makkelijke manier voor dat jouw site beter gevonden wordt door middel van SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (adverteren in zoekmachines)?

3. LinkedIn als netwerktool
Veel mensen maken gebruik van het zakelijk netwerk LinkedIn als een soort database van contacten. Dit sociale netwerk heeft echter veel meer mogelijkheden. Door middel van praktische tips en handvatten willen wij je laten ervaren hoe je op een gemakkelijke manier effectief kunt netwerken, leads genereren en bijvoorbeeld personeel zoeken.

4. Corporate blogging. Een goed idee?
Een bedrijfsblog is een ideaal middel om de interactie aan te gaan (en te onderhouden) met je doelgroep. Het kan een effectief communicatiemiddel zijn voor jouw organisatie, maar het consequent bijhouden van een weblog wordt vaak onderschat. Waar ga je over schrijven? En wie gaat de content produceren? Hoe kun je dit intern organiseren? Op deze en meer vragen, met de focus op jouw organisatie, willen wij antwoord geven in deze sessie.

Inschrijven

GeĂ¯nteresseerd? Je kunt aan deze hands-on workshops deelnemen voor 750 euro. En neem je iemand uit je organisatie mee, dan betaal je 1.250 euro in totaal. Je kiest zelf welke drie van de vier workshops je volgt. Uiteraard staan er broodjes, koffie, thee en een borrel na afloop voor je klaar. Een aantal dagen na de sessie krijg je een bondig adviesrapport met een 360 graden profiel en concrete tips.

Schrijf je direct in door een mail te sturen naar skillcity@lvtpr.nl of te bellen naar 030 65 65 070. Vermeld hierin je naam, organisatie en welke drie workshops je wilt volgen. We horen graag voor 22 februari of je deelneemt. Het minimaal aantal deelnemers is tien en het maximum vijftien. Per bedrijf mogen zich twee personen inschrijven.

Voor vragen en opmerkingen, neem contact op met Marije Perdon van LVT PR via 030 65 65 070. Je kunt natuurlijk ook Ben Alfrink van Skillcity bellen. We horen graag van je.

Locatie

De Zonnewijzer in Wijk bij Duurstede