Terug

Workshop ‘Digital Employer Branding’

18 september 2007 Aanvang: 09:30 uur

Do’s and don’ts van online recruitment

LinkedIn, aparte wervingssites, weblogs, filmpjes op YouTube, v-mail, lease auto’s, incentives, de werkgever solliciteert in plaats van de sollicitant, tennisevenementen… De markt trekt aan, de vacatures nemen toe en online wervingskanalen nemen een steeds prominentere plek in.
De rol van de nieuwe media wordt steeds groter in de selectie van sollicitanten van bedrijven die zij als mogelijke werkgevers zien. Weblogs kunnen een positieve, maar ook negatieve invloed hebben op jouw positie als potentiele werkgever. Oud-medewerkers worden steeds vaker gevraagd om een referentie, doordat sociale netwerken zichtbaar maken waar iemand heeft gewerkt. En jouw eigen website is natuurlijk het primiare visitekaartje waar je toekomstige medewerker naar kijkt.

Digital Employer Branding noemen we dat. De invloed van de digitale media op jouw merk op de arbeidsmarkt. Waar je adverteert, hoe je adverteert, maar ook wat je uitstraalt. Hoe je omgaat met weblogs, sociale netwerken. En uiteraard hoe de echte sfeer van je bedrijf overeenkomt met je digitale positionering.
Digital Employer Branding is niet enkel voor de grote bedrijven, juist de middelgrote en kleinere bedrijven kunnen met de komst van de nieuwe media hun merk op de arbeidsmarkt versterken en daardoor een veel hoger rendement halen uit arbeidsmarktcommunicatie uitingen.

Skillcity organiseert op 18 september a.s. samen met Bas van de Haterd een praktijkgerichte 1-daagse workshop over de do’s and don’ts van online recruitment. Alle genoemde onderwerpen passeren de revue.

Voor wie is de workshop interessant?
De workshop is bestemd voor recruiters en HR-managers, ondernemers en communicatiemanagers van ICT en nieuwe media bedrijven. Er is plek voor maximaal 20 medewerkers.

Werving- en selectiebureaus zijn uitgesloten van deelname.

Programma
Het programma wordt verzorgd door Bas van de Haterd.

09.30 uur Ontvangst
10.00 uur Welkom en kennismaking
10.15 uur Wat is een Employer Brand en hoe ziet de jouwe eruit?
11.15 uur Pauze
11.30 uur Uitgangspunten voor een Employer Brand vaststellen van jouw Employer Brand?
12.30 uur Lunch
13.30 uur Van Employer Brand naar Digital Employer Brand
14.30 uur Pauze
15.00 uur Digitale mogelijkheden: weblog, social networks, recruitmentpagina. Theorie, praktijkvoorbeelden en interactieve discussie
17.00 uur Afsluiting en borrel

Bas van de Haterd is, zoals hij dat zelf noemt, zelfstandig professioneel bemoeial. Als online marketeer richt hij zich niet op het binnenhalen van klanten, maar van nieuw personeel. Van de Haterd Consultancy helpt bedrijven met de vraag hoe je nieuwe media in kan zetten op het gebied van recruitment. Het inzetten van nieuwe media mag echter nooit een "one shot" actie zijn, maar moet gebeuren vanuit een structureel beleid. Kijk voor meer informatie op www.vandehaterd.nl.

Deelnemen en kosten
De kosten voor de workshop bedragen €699 per deelnemer. Schrijf je voor 15 augustus in dan ontvang je een korting van 30% en betaal je dus €489 (ex btw).
Meld je aan door het deelnameformulier ingevuld te retourneren per post of fax aan Skillcity.

Wil je meer informatie, stuur dan een mail naar Ben Alfrink of bel 030-22 32 205.

Datum en locatie
De workshop vindt plaats op 18 september 2007 bij Skillcity participant Sogyo in De Bilt. Kijk voor route en parkeren op www.sogyo.nl.