Terug

Skillcity cafe – Vinden, binden en boeien van sollicitanten

28 juni 2007 Aanvang: 17:00 uur

en de rol van digital employer branding

YouTube, v-mail, lease auto’s, cadeaus, de werkgever solliciteert ipv de sollicitant, tennisevenementen voor nieuwe medewerkers…

Het is duidelijk: de markt trekt aan, de vacatures nemen toe en er zijn meer wervingskanalen en wervingsinstrumenten dan ooit.

Aandacht trekken is echter slechts stap 1 in het wervingsproces. Stap 2 is dat de potentiele werknemer zijn computer aanzet en naar jouw site gaat. Want daar hoopt hij informatie te vinden. Over het bedrijf, de sfeer, de mensen, de mogelijkheden, de arbeidsvooraarden, de klanten, de sollicitatieprocedure en natuurlijk, directe contactgegevens.

Skillcity heeft voor 80 ICT-bedrijven een onderzoek gedaan naar de wijze waarop zij hun site en digitale middelen inzetten in de verschillende fasen van het wervingsproces. We hebben gelijk geteld hoeveel vacatures er uitstaan.

Professioneel bemoeial Bas van de Haterd gaat in op de inzet van de eigen website, de uitstraling als merk, wervingsacties die werken en die niet werken en het inzetten van alumni netwerken, sociale netwerken en weblogs.

Het Skillcity cafe vindt plaats bij eFocus aan de Kanaalweg 29, Utrecht. Kijk op www.efocus.nl voor de route.

Aanvang: 17.00 uur, einde 19.30 uur.

Aanmelden: stuur een mailtje naar cafe@skillcity.nl.