Terug

Masterclass ‘Effectief sales managen voor ICT-ondernemers’

7 april 2006 Aanvang: 14:00 uur

Skillcity organiseert een masterclass voor ICT-ondernemers of commercieel management die een stap willen maken naar een professionele salesorganisatie. De masterclass stelt het organiseren van een succesvolle salesorganisatie centraal. De masterclass heeft de volgende doelstellingen:

  • verbetering van het innoverend vermogen van ICT-ondernemers
  • ontwikkeling van competenties toegespitst op het managen van accountmanagement en sales
  • vorming van een synergetisch relatienetwerk van de deelnemers uit de regio

Skillcity organiseert de masterclass samen met participant Communicum en de Taskforce Innovatie Regio Utrecht

Doelgroep
Het programma is bedoeld voor ondernemers of commercieel management van ICT bedrijven, met een personeelsbestand tussen 15 – 100 medewerkers uit de regio Utrecht c.q. die een sterke binding met de regio hebben.
Belangrijk daarbij is dat de bedrijven een stap willen maken naar professionalisering op accountmanagement gebied en dat er al enige vorm van delegatie van het salesproces heeft plaatsgevonden.

Aan het programma kunnen 12 kandidaten deelnemen.
Skillcity benadert actief binnen haar relatiebestand kandidaten. Wilt u ook meedoen, neemt u dan contact op met Ben Alfrink voor de mogelijkheden.

Kosten: € 495,- excl. BTW voor 4 bijeenkomsten

Wanneer:
De sessies en terugkomdag vinden plaats op 7 april, 12 mei, 9 juni en 1 september van 14.00 – 17.30 uur.

Locatie:
Alle sessies vinden plaats in Conferentiecentrum Drakenburg in Baarn.
U vindt adres en route informatie op www.drakenburg.nl.

Programma
In de masterclass staan 3 aspecten centraal:

Commercie en creativiteit:
Met name creativiteit voor lead-generatie, het precies achterhalen van de business opportunity, het kwalificeren van de opportunity, een planmatige strategy to win hanteren en het closen en uitonderhandelen van de uiteindelijke deal. Een combinatie van theorie, instrument en doen.

Relationship Management:
Inzicht in het belang van relatiemanagement, de benodigde skills en de sturing hierop om hiermee de gunfactor hoger te krijgen. Werken aan een een relatiegerichte sales/account management in plaats van een transactie georiënteerde sales/account management aanpak.

Competenties in Account Management/Sales: inzicht in het ‘ideale’ salesprofiel en de ontwikkelingspaden van medewerkers.

TFI communicum