Terug

Workshop Pitchen & Presenteren voor ICT-ondernemers

1 maart 2005 Aanvang: 14:00 uur

Skillcity organiseerde samen met Albert Smit van de Milestone Group een workshop gericht op het overtuigend en kernachtig neerzetten van je bedrijf. De deelnemers waren positief over de invulling en de presentatie.

Kort en krachtigWinston Churchill sprak ooit de wijze woorden: ‘I didn’t have much time, so I wrote you a long letter’. Het is vaak moeilijk om kernachtig je verhaal te vertellen. Zeker als het gaat om ‘het eigen bedrijf’ wijden ondernemers vaak te veel en te breed uit om te vertellen wat ze allemaal kunnen en waarom dat zo interessant en geweldig is. Doelstelling van deze workshop is om jou handvatten te geven om je propositie kort en bondig samen te vatten.

Profiel deelnemersDe workshop is nuttig voor elke ICT-ondernemer die dagelijks contact heeft met potentiele klanten en daar meer rendement uit wil halen. Tijdens al deze contacten is immers sales, cross- en upselling mogelijk.

Programma:

  • 15.00 uur Ontvangst
  • 15.30 uur Introductie
  • 15.45 uur Pitches; nulmeting
  • 16.15 uur Hoe zorg je voor een goede salespitch?
  • 16.45 uur Praktische uitwerking
  • 17.15 uur Resultaten en discussie
  • 18.00 uur Borrel

Voorbereiding
Neem folders, korte bedrijfspresentaties en visitekaartjes mee. Bij inschrijving tevens het webadres van de onderneming vermelden. Wees gekleed zoals je naar een klant gaat.

Profiel Albert SmitAlbert Smit (1968) behaalde in 1991 zijn ingenieursdiploma aan de Technische Universiteit in Eindhoven. Hij startte zijn commerciele carriere als productmanager bij Unilever, alwaar hij het driejarige marketing & sales traineeship voltooide. Vanaf 1996 verbreedde hij zijn ervaring als marketing- en strategieconsulent bij VODW. In 1999 draagt hij als partner manager bij aan de eerste groeifase van Tridion, leverancier van enterprise content management software. Begin 2000 start Smit samen met compagnon en multinational SchoellerWavinSystems NV de bedrijven IntraStore en NewLogix. IntraStore ontwikkelt en exploiteert extranet-portals met shops en services binnen grote organisaties. NewLogix levert geautomatiseerde afleverinstallaties. Smit vervult bij beide de rol van directeur Marketing & Sales. Eind 2002 worden beide ondernemingen verkocht en start Smit zijn eigen projectbureau voor resultaatgerichte marketing: de Milestone Group.

Over de Milestone GroupMilestone helpt bedrijven wiens commerciele ambities groter zijn dan de eigen organisatie kan realiseren. Milestone stelt een meewerkend voorman beschikbaar die bij de klant de kloof kan overbruggen tussen denken (strategie) en doen (operatie). Samen met een team van de klant zorgt Milestone voor concrete progressie en commerciele resultaten.