Terug

Van B2B-strategie naar Meetbare Leads

3 april 2018 Aanvang: 15:30 uur

Online marketing en B2B: gaat dat samen?
Webshops, online marktplaatsen, social media: we worden allemaal regelmatig geconfronteerd met online communicatie. Ieder zichzelf respecterend bedrijf biedt zijn producten en diensten wel aan via online advertising kanalen. Kijken, klikken, kopen: dat heet conversie in vakjargon. Maar hoe gaat dit in de B2B-wereld? Zijn online marketing tools daar wel bruikbaar? En zo ja, waar moet je op letten om succesvol te zijn? Trouwens, wat ís succesvol eigenlijk in de B2B-online marketingwereld?

Meetbare leads uit jouw B2B online marketingstrategie?

Een lead is een mooi resultaat uit een online B2B marketingactie. Maar, hoe doe je dat? Heb je al een online marketingstrategie? Zo nee, waar moet je dan beginnen? En zo ja, hoe weet je zeker dat je resultaten niet (nog) beter kunnen? Online marketing in de B2B blijft een verhaal apart. Vragen als “hoe kom ik bovenaan in de zoekresultaten?” zijn door specialisten vaak snel beantwoord, maar bij de vraag hoe je dan leads haalt uit deze mooie online positie is een heel ander verhaal. Een goed technisch fundament is een basis vereiste. Maar ook de acties die je daarna uitzet moeten optimaal op elkaar aansluiten. En bovenal: meten is absoluut noodzakelijk.

Online marketeer Niels Bersma laat zien hoe je je een online marketingstrategie omzet in concrete acties, die uiteindelijk daadwerkelijk zorgen voor leads. Ofwel: een groeiend klantenbestand en stijgende omzet. Een must see voor elk bedrijf dat zijn blik op de markt heeft gericht.

Over de spreker

Niels Bersma is een gepassioneerd online marketeer met technische focus. Na een aantal jaar als Online Marketeer bij het hard groeiende Brandfield, switchte hij naar Online marketingbureau Whiteside. Hier helpt hij bedrijven en organisaties met het opzetten en uitvoeren van een effectieve online marketingstrategie. Niels: “Veel bedrijven weten dat ze iets met “online” moeten doen en beginnen dan vol goede moed. Maar die moet zakt vaak al snel in de schoenen als zij erachter komen hoeveel er mogelijk is. Waar te beginnen, hoe (optimaal) in te richten en vooral: hoe houd je focus op je oorspronkelijke doel: leads en omzet genereren?”

Agenda

  1. Internet marketing strategie (IMS)

Welke doel heeft de strategie? (informeren/ leads) (interactief deel, iedereen bepaalt ter plekke een strategie of doelstellingen) Geen groot plan, maar puntsgewijs.

  1. Kanalen / doelen

Welke kanalen zet je hierbij in? En welk doel heb je hierbij?

(SEO/ SEA/ Social/ Newsletter)

  1. Uitgelicht 1: SEO
  • Content (koppelen aan strategie)
  • Zoekwoordonderzoek
  • Technologische SEO (search console)
  • Linkbuilding (+concurrentieanalyse)
  1. Uitgelicht 2: Online Campagne

Van epaper tot 20% klant (die voor 80% van de omzet zorgt)

(stappen; epaper, webinar, e-mail). Behalen van micro-conversie.

  1. Meten van je (online resultaten)
  • Analytics
  • Search Console
  • (evt. Tag manager)

Locatie en ontvangst

Villa Amalia, Stationsplein 62, Baarn. Villa Amalia ligt recht tegenover het station van Baarn. In de directe omgeving zijn voldoende (gratis) parkeerplaatsen.

Doelgroep en aanmelden

IT-ondernemers, participanten en vrienden kunnen zich hieronder aanmelden. We kijken uit naar jouw komst.

Meld je aan