Terug

Kleine online netwerken met focus zijn actiever

De grote sociale netwerken als Hyves en MySpace trekken met hun enorme aantallen leden voortdurend de aandacht. Wel is slechts 1 procent van hun deelnemers actief. De meer gespecialiseerde en dus kleinere netwerken kennen natuurlijk een veel hogere participatiegraad. Zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse Communispace. Skillcity valt in die laatste categorie, waarbij wij het online netwerk als ondersteunend tool zien voor ons netwerk met fysieke bijeenkomsten. Klaar zijn ook wij echter nog lang niet en ook bij ons kan de participatiegraad van het online gedeelte nog wel omhoog.

Bronbericht: Leden van kleine en afgesloten online netwerken zijn veel actiever dan leden van grote netwerken als MySpace of Hyves. Gemeenschappen waar de interesses, achtergrond of het geslacht van leden veel overeenkomsten vertonen, laten ook een hogere betrokkenheid zien. Lees het hele bericht.

Bron: Emerce, 27 maart 2007